Nieuwsbrief Ski Racing Heemskerk juli / augustus 2017

Van de bestuurstafel

Beste Leden,

Inmiddels is het nieuwe seizoen begonnen en de racers hadden een conditiekamp in Zeewolde. Bij aankomst werd er een beetje onwennig naar elkaar gekeken. De groteren zeiden wat zijn er veel kleintjes die ik niet ken. En de kleintjes keken een beetje op naar de groters. Onder leiding van onze trainers liepen ze al heel snel als een groep, de groters vaak met de kleinere op hun nek. Al snel kenden ze elkaar en was het een gezellige boel…en natuurlijk werd er hard getraind. Op zondagmiddag hadden we de kick off. Met zn allen in de schaduw het programma boekje doorgenomen. Deze zag er weer fantastisch uit en hierbij willen we de Fam. Munneke bedanken voor het beschikbaar stellen van deze mooi gedrukte exemplaren. We sloten af met een BBQ, er waren heerlijke hapjes gemaakt en uiteindelijk hadden we een grote BBQ om al het vlees en vis op klaar te maken. Iedereen bedankt voor jullie inzet en met name Fam. Budding en Fam. Sander voor de organisatie en de BBQ. Daarnaast had natuurlijk iedereen iets bijgedragen om het tot een succes te maken. Fantastisch teamwork! Precies wat we als vereniging nodig hebben. Ook zijn we enorm trots dat we voor de meeste commissies al weer een aardige bezetting hebben. Alleen voor de sponsorcommissie zoeken we nog leden. Na de zomerperiode gaan we met de commissies zitten om het eea op elkaar af te stemmen.

Na zo’n fantastische start zien we het seizoen met volle vertrouwen tegemoet.

Martin, Ron en Esther

Trainers aan het woord

Ik ben Dennis Walst en ben achttien jaar oud. Afgelopen jaar heb ik de TC3 (trainer- coach niveau 3) opleiding gevolgd. Hiervoor mocht ik stagelopen bij Ski Racing Heemskerk. Ik ben bijna het hele jaar op de maandag en dinsdag erbij geweest om te kijken hoe Geertje de training gaf. Soms mocht ik kleine delen van de training geven of voorbereiden.

Zelf heb ik vooral wedstrijden op de plastic buitenbanen geskied. Ik ben begonnen bij Skiteam Hoofddorp omdat dit het dichtstbij was. Wel ging ik veel op skivakantie, dit was alleen niet als trainingskamp maar gewoon met mijn ouders die allebei gek zijn op skien.
Drie jaar geleden heb ik mijn Anwarter voor skien behaald, ben les gaan geven op Skicentrum Hoofddorp en trainingen aan het Skiteam Hoofddorp.

Verder zit ik op het CIOS Haarlem en begin aankomend jaar aan het derde leerjaar. CIOS is een MBO-4 opleiding en is gericht op sport. Op het CIOS kan je veel verschillende sportrichtingen studeren. Uiteraard heb ik gekozen voor sneeuwsport, hier ligt mijn passie.
Met het CIOS heb ik afgelopen jaar mijn snowboard Anwarter gehaald. Verder ga ik komend jaar via het CIOS de Landes 1 ski en de TC4 (trainer-coach niveau 4) opleidingen volgen.

Verder heb ik vroeger ook gevoetbald dit vind ik nog steeds leuk om te doen. Helaas heb ik er geen tijd meer voor en houd ik het bij af en toe een balletje trappen.

Wat ik erg leuk vind aan Ski Racing Heemskerk is: Dat niet alleen de atleten enthousiast zijn maar dat de ouders ook veel tijd en moeite in het skien willen steken.

Wanneer iemand een vraag aan mij heeft hoor ik dat natuurlijk graag!

Met sportieve groet,

Dennis Walst.
De trainersstaf

aerth

taart

VERJAARDAGEN

Kasper Loerakker 11-7
Floortje Lucas 23-7
Floris Munneke 24-7
Fabian Leek 27-7
Roxy van der Haas 2-8
Elke Steenstra 13-8
Tom Hortensius 16-8

Samen op pad: SRD en SRH

Kennis maken met elkaar, vragen stellen, in gesprek, luisteren naar elkaar, maar het was vooral hele leuke en ontspannen middag met een mooie groep jonge enthousiaste ski-racers. Het beste samenvoegen van sport centralisatie en de-centralisatie in een nieuw Development cluster.

Wij, Patrick, Nino, Vincent en Dean hebben er zin in.

Jullie ook?

jkf