Ski Racing Heemskerk biedt verschillende programma’s aan. De structuur binnen de vereniging is gericht op topsport, doorgroeien naar landelijk topniveau om je als topsporter uiteindelijk internationaal te kunnen ontwikkelen.

Vanuit die topsport gedachte biedt Ski Racing Heemskerk een door de NSkiV gecertificeerd programma aan. Dat betekent dat een skiër binnen ons programma kan worden opgeleid tot een NOC/NSF status.

Ski Racing Heemskerk biedt een basispakket aan (Benjamins t/m Junioren), met daarin per leeftijdscategorie een minimaal aantal sneeuwreizen. Daarnaast is het basispakket uit te breiden met extra ski en/of conditietrainingen en sneeuwreizen. Met de optiemogelijkheden biedt SRH een volledig programma voor statushouders.

Basispakket:

• 1x per week haltraining SnowWorld Amsterdam + conditietraining (16.30-19.15)
  • 1 x conditiekamp (juni)
  • U8: zomer trainingskampen SnowWorld
  • U10: zomer trainingskampen SnowWorld en 2 weken sneeuwreis Oostenrijk
  • U12: zomer trainingskampen SnowWorld en 4 weken sneeuwreis Oostenrijk
  • U14 – U21: 6 weken sneeuwreis Oostenrijk

Uitbreidingsopties:

• 1 x per week rollerband training Ski Centrum Heemskerk (donderdag aanvang 15.30 en 16.00)
  • extra conditietrainingen op zaterdag en/ of zondag (voor beloftestatus verplicht, anderen op uitnodiging trainers)
  • haltraining SnowWorld Landgraaf, SnowWorld Neuss of SnowValley Peer België U10 – U18 (3x per seizoen, 2 keer 1,5 uur skiën en 1 conditietraining, inclusief vervoer)
  • optionele sneeuwreizen / deelname internationale wedstrijden (op advies trainer)